«Психологічні
засади розвитку, психодіагностики та корекції особистості в системі неперервної
освіти»
субота, 14 листопада 2015 р.
понеділок, 25 травня 2015 р.
ФОРМУВАННЯ ПАТРІОТИЧНИХ ПОЧУТТІВ У ДОШКІЛЬНИКІВ
Події
останніх місяців дають підстави стверджувати, що переважна більшість громадян
України, серед яких є і діти, і молодь, виявили високу патріотичну свідомість
та міцну громадянську позицію. Це є свідченням системної виховної роботи
педагогічних колективів навчальних закладів. Тому одним із найважливіших
завдань педагогів є продовження роботи з формування у дітей та молоді
громадянських якостей, розуміння приналежності до Українського народу. Відповідно,
всі заходи мають бути наповнені громадянсько-патріотичним змістом, стверджувати
ідею спільності інтересів та взаємоповаги усіх громадян України, підтримувати
прагнення кожної особистості до духовного, інтелектуального, творчого та
фізичного розвитку задля розквіту держави в цілому.
Тому
актуальним та своєчасним є методичний посібник Яцюк М.В. «Формування
патріотичних почуттів дошкільників», що враховує вікові особливості дітей,
форми та методи організації виховного процесу у ДНЗ.
У представленому
посібнику розкрито аналіз понять «патріотизм», «патріотичні почуття»,
обґрунтовано зміст патріотичного виховання дошкільників, зазначено вікові
особливості патріотичних почуттів в дошкільному віці, подано структуру
психолого-педагогічного супроводу у формуванні патріотичних почуттів, зокрема,
психодіагностику патріотичних почуттів дітей дошкільного віку, організацію формувального
етапу: просвітницької діяльності, корекційно-розвивальної роботи з
дошкільниками, аналізу результатів формувальної та корекційно-розвивальної
роботи з дітьми.
вівторок, 21 квітня 2015 р.
ДЕНЬ ПСИХОЛОГА!
Шановні
колеги!
Колектив кафедри практичної психології
та розвитку особистості вітає психологів інституту та всіх, хто причетний до галузі
психології з професійним святом.
Зичимо Вам настрою та посмішок на кожен день, а також
нових досягнень у Вашій ювелірній роботі, завдяки якій душі людей грають
світлом, зовсім як діаманти!
Ми вітаємо Вас з Днем психолога і бажаємо вірити в
краще і вирішувати всі питання з натхненням!
Доброго Вам здоров'я, любові і великих успіхів у Вашій діяльності!
З повагою, колектив кафедри
практичної психології та розвитку
особистості
середа, 8 квітня 2015 р.
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ, ЯКІ ОПИНИЛИСЯ В ТРАВМУЮЧИХ СИТУАЦІЯХ
Викладачі кафедри практичної
психології та розвитку особистості, завідувач кафедри професор, д.психол.н.
Томчук М.І. та доцент, к.психол.н. Яцюк М.В. 7 квітня 2015 року взяли участь в
проведенні круглого столу для освітян м. Могилів-Подільський на тему:
«Психолого-педагогічний супровід дітей, які опинилися в травмуючих ситуаціях»,
організований Управлінням освіти Могилів-Подільської міської ради.
Присутніми
обговорювалися проблеми організації психолого-педагогічного супроводу дітей у
кризових ситуаціях та психологічних наслідків для їхнього здоров’я в умовах
тривалого стресу.
В результаті роботи
були окреслені напрямки психолого-педагогічної роботи з дітьми різного віку,
надані рекомендації класним керівникам, психологам та батькам щодо профілактики
ПТСР у дітей.
вівторок, 31 березня 2015 р.
РОДИННЕ КОЛО ВІННИЧЧИНИ
вівторок, 24 березня 2015 р.
ПРО ЩО
МОВЧАТЬ БІЙЦІ АБО «У МЕНЕ ВСЕ НОРМАЛЬНО»
Війна увірвалася у життя сотень тисяч сімей.
Молоді хлопці та зрілі чоловіки опинилися у вирії подій, де кожна мить наражає
на небезпеку загибелі. Цінності життя, справедливості, честі, гідності,
побратимства, сім'ї стали настільки чіткими, що змінили саму особистість, її
свідомість та світосприйняття. Ціна таких змін неймовірно висока: біль від
втрати побратимів, численні каліцтва, жахливий стрес виживання, за якого смерть
дихає в обличчя, зруйновані селища і міста, психо-фізіологічна виснаженість.
Війна стала ключовою подією життя, що розділила
його на фрагменти «до війни» та «після». По поверненню додому боєць очікує
підтвердження недаремності своїх страждань та загибелі побратимів. Проте «мирне»
цивільне життя сприймається ним як паралельна реальність, в якій важко одразу
знайти своє місце, може тому так швидко він готується від’їжджати назад.
Ми сподіваємося і віримо, що мирне життя все ж
настане та повернення бійців у цивільне життя стане реальністю. Але що
відбувається з ними далі?
Родичі та близькі бійців дуже чекають на
повернення рідного та знайомого чоловіка, брата, батька, сина таким, яким він
залишив родину. Водночас, повертається з війни «інша» людина, багато в чому
нова та малознайома. Родина сподівається на те, що їх герой повернеться до
дружини чоловіком-опорою, до дітей – вірним наставником та другом, для батьків
– живим та стане помічником у подальшому
житті. Проте ще певний час тіло та душа бійця тремтить та болить війною. Він схильний
переживати гостре почуття несправедливості та гніву на усіх, кому байдуже до війни
в країні, на тих, хто живе так, ніби нічого не відбувається. На тлі переживань
боїв цивільне життя здається викривленим. Найболюче, що гостро розбігаються
очікування щодо потрібності демобілізованих бійців у цивільному житті. Ним
доводиться боротися за власні права, стверджуватися грубістю та силою, аби бути
почутими. Також варто враховувати загальну виснаженість війною, гостротою
переживань втрат побратимів, жахливих каліцтв товаришів, близькості ситуації
загибелі. Ще певний час боєць залишається у цій ролі, не змінює одяг на
цивільний, не розбирає речей. Він прагне знайти розраду серед однодумців, адже
переконаний, що лише вони можуть зрозуміти його.
А рідні не розуміють та ображаються на це
віддалення, не можуть зарадити його спалахам гніву, можуть лякатися та
непокоїтися через зміни у поведінці та психіці рідної людини. Вони часто
почувають свою спантеличеність, безпорадність, роздратованість та розгубленість.
Виникають докори сумління щодо неприпустимості таких переживань, почуття
провини. Як наслідок, взаємостосунки погіршуються, швидкі зміни з бійцями, що
повернулися, не наступають та виникають конфлікти, що супроводжуються гострим
переживанням розпачу.
Хто і чим може зарадити сім’ям та
демобілізованим бійцям?
В першу чергу допомогу варто шукати серед тих,
кому можна довіритися, у кого є подібний досвід та досвід відновлення
цивільного життя. Це організації та фонди, що створені для ресоціалізації
демобілізованих бійців. Наприклад, як Благодійний фонд «Архангел».
Це також спеціалісти, які надають конкретну
допомогу у вирішенні проблем зі здоров’ям, поверненням до сім’ї та цивільного
життя, працевлаштуванням (лікарі, психотерапевти, психологи, юристи, волонтери
соціальних громад).
Але, найголовніше, сам демобілізований боєць,
який знаходить у собі сили почати з «чистого листа» оновлене життя, має
сміливість інтегрувати біль і страждання війни у своє неперервне цілісне життя,
здатен визначати реалістичні цілі та досягати їх, поважати та надавати
підтримку іншим.
Марія Яцюк
НАПРЯМКИ
ПОДОЛАННЯ НАСЛІДКІВ КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ У ДЕРЖАВІ
Кафедра
практичної психології та розвитку особистості Вінницького обласного інституту
післядипломної освіти педагогічних працівників активно працює у напрямку
подолання наслідків кризової ситуації у державі.
Викладачі кафедри постійно надають методичну підтримку та здійснюють психолого-педагогічний супровід педагогів та психологів, що працюють з дітьми вимушеними переселенцями, військовими та їх родинами. Зокрема, Яцюк Марія Валеріївна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри проводила соціально-психологічний тренінг з опрацювання проблем ресоціалізації демобілізованих бійців зі зони АТО та їхніми родичами 18 березня 2015 року, що організований Благодійним фондом «Архангел».
НАВЧАЛЬНИЙ
ТРЕНІНГ З ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПРИЙОМНИХ БАТЬКІВ ТА БАТЬКІВ-ВИХОВАТЕЛІВ
ДИТЯЧИХ БУДИНКІВ СІМЕЙНОГО ТИПУ
Кафедра
практичної психології та розвитку особистості Вінницького обласного інституту
післядипломної освіти педагогічних працівників постійно надає методичну
підтримку та здійснює психолого-педагогічний супровід прийомних батьків та
батьків-вихователів області.
Зокрема, Яцюк Марія Валеріївна, кандидат психологічних наук, доцент кафедри проводила навчальний тренінг з підвищення кваліфікації прийомних батьків та батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу 15, 21 і 22 березня 2015 року, що організований Вінницьким обласним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. На тренінгу опрацьовувалися питання сексуального розвитку підлітків та профілактики сексуальних девіацій, значення зв’язків із біологічними родичами та вплив їх на формування особистості дитини, конфлікти цінностей сімейних систем.
пʼятниця, 6 лютого 2015 р.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ПРАКТИЧНИМ ПСИХОЛОГАМ
Методичні рекомендації щодо психологічного супроводу підлітків групи суїцидального ризику
Актуальність проблеми дослідження
обумовлена зростанням в останні роки кількості підлітків, схильних до розвитку
кризових станів. Цьому сприяє цілий ряд патологічних чинників ендогенного та
екзогенного походження. До них відносяться: генетична схильність, обтяжена
спадковість, фізичні і психічні травми, психосоматичні та інфекційні
захворювання, дестабілізація суспільства та окремих сімей, недоліки шкільного
та сімейного виховання, деструктивний вплив на психіку дитини засобів масової
інформації та багато іншого.
Поведінка дітей і підлітків, їх
емоційно-особистісне неблагополуччя є значущими об'єктами уваги шкільних
психологів, педагогів та батьків. Суїцидальна поведінка дітей шкільного віку є
найбільш крайнім проявом подібного неблагополуччя. Серед підлітків спроби
самогубства за останні роки значно почастішали у зв'язку з цим у суспільства
сформувалось соціальне замовлення щодо проведення психопрофілактичної,
просвітницької, психокорекційної роботи з дітьми та підлітками, для яких
характерна схильність до девіантної поведінки та суїцидів.
Авторами методичного посібника "Методичні рекомендації щодо психологічного супроводу підлітків групи суїцидального ризику" стали доктор психологічних наук, професор Томчук М. І., кандидат психологічних наук, доцент Яцюк М. В., начальник відділу освіти Хмільницької районної державної адміністрації Жук А.А.
У посібнику
розкриваються соціально-психологічні чинники, особливості суїцидальної
поведінки, технології профілактики та психологічного супроводу підлітків,
схильних до зазначеної поведінки. Практичним психологам запропоновані
психодіагностичний інструментарій, засоби та методи профілактики,
консультування та корекції підлітків групи ризику щодо кризових станів та
суїцидів.
пʼятниця, 23 січня 2015 р.
РЕЗУЛЬТАТИ РЕГІОНАЛЬНОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ
У Вінницькому обласному
інституті післядипломної освіти педагогічних працівників 22 - 23 січня 2015 р. відбулася
регіональна науково-практична конференція «Розвиток особистості в освітньому
процесі: психодіагностика, профілактика, психокорекція та формування», яка
зібрала громаду освітян області. Вона об’єднала науковців з різних міст
України: Києва, Львова, Донецька, Тернополя, Вінниці, в роботі якої взяли
участь понад 220 осіб.
В атмосфері плідної співпраці науковці, психологи, студенти, педагоги та практики шукали відповіді на актуальні питання сьогодення. Їх зусилля були спрямовані на пошук ефективного інструментарію та інноваційних технологій в сфері психодіагностики, корекції та розвитку особистості в освітніх закладах.
За результатами регіональної науково-практичної конференції 23 січня 2015 року проведено круглий стіл, на якому обговорювалися актуальні питання збереження психологічного здоров’я особистості. Учасники активно дискутували щодо умов формування повноцінної особистості у навчально-виховному процесі, обговорювали ефективність психологічних технологій забезпечення її розвитку, окреслили перспективні напрямки подальших досліджень.субота, 17 січня 2015 р.
22-23
січня 2015 р. 10
00
АКТОВА
ЗАЛА
РЕГІОНАЛЬНА
НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ
«РОЗВИТОК
ОСОБИСТОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: ПСИХОДІАГНОСТИКА, ПРОФІЛАКТИКА, ПСИХОКОРЕКЦІЯ
ТА ФОРМУВАННЯ»
Реєстрація
учасників конференції: з 830 до 1000 – 1й
поверх інституту
Початок
роботи:
пленарне засідання – о 1000
секційні засідання – о
1320
Підписатися на:
Дописи (Atom)