14 червня кафедра психології
КЗВО «ВІННИЦЬКА АКАДЕМІЯ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ» провела тренінг-семінар: "Ігри
для розвитку навичок спілкування дітей", лектор - Матохнюк
Л.О., доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри
психології КЗВО " Вінницька академія безперервної освіти". Спілкування
є невід'ємною і загальною умовою формування особистості. У спілкуванні
відбувається процес соціалізації та становлення особистості, тому важливим є
розвиток комунікативних навичок.
Кожна дитина
- маленький дослідник, з радістю і задоволенням відкриває для себе весь
величезний і дивовижний світ навколо себе. Він прагне до активної діяльності, і
важливо не дати цьому прагненню згаснути, сприяти його подальшому розвитку. Чим
повніше і різноманітніше дитяча діяльність, чим більше вона значима для дитини
і відповідає його природі, тим успішніше йде його розвиток, реалізуються
потенційні можливості і перші творчі прояви.
Найбільш
близькі і природні для дитини види діяльності - це гра, спілкування з дорослими
і однолітками, художньо-театральна діяльність і ін. Саме в цих видах діяльності
у дитини відбувається інтенсивний інтелектуальний, емоційно-особистісний
розвиток, здатність до логічного мислення і самоконтролю, творчій уяві,
довільність поведінки, що становить найважливішу базу для початку
систематичного навчання в школі.
Дії дитини з предметами в грі носять
перетворюючий характер. Дитина в грі - невтомний дослідник: він дізнається
властивості і якості реальних предметів, способи дії з ними і в залежності від
задуму гри, від розвитку сюжету він «переплавляє» життєвий матеріал, замінює
одні предмети іншими, комбінує знання, переплітаючи реальність з вигадкою,
фантазією . Придбання знань про навколишній світ, способів дій з предметами
здійснюється, природно, на заняттях. Гра ж - показник того, як дитина засвоїла
ці знання, наскільки цікаво, захоплююче він перетворює отриману інформацію в
зв'язку з засвоєним.