НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ ЦЕНТРУ

 

положення про

Центр психологічної допомоги  та супроводу педагогічним працівникам та здобувачам освіти.

У своїй діяльності Центр психологічної допомоги та супроводу педагогічним працівникам та здобувачам освіти керується Конституцією України, Законами України «Про освіту»«Про дошкільну освіту»«Про загальну середню освіту»«Про позашкільну освіту»«Про професійно-технічну освіту»«Про вищу освіту», іншими законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, а також цим Положенням.

Метою Центру є: надання психологічної допомоги дорослим та дітям, людям з обмеженими функціональними можливостями, ООП, засобами духовно-психологічної просвіти, практичної психології, психологічної реабілітації та психотерапії.

Робота Центру зорієнтована на охоплення усіх учасників освітнього процесу КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», усіх верств населення м. Вінниці та Вінницької області, що потребують психологічної допомоги. Спрямована на захист психічного, духовного, соціального здоров’я особистості та просвітництва у сфері психологічної науки.

Здійснюється на волонтерських засадах, науково-педагогічного складу кафедри психології, а матеріально-технічне обладнання забезпечується на основі ресурсів КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти».

 Завдання діяльності Центру:

-        психологічне консультування та психологічна діагностика особистісних проблем дорослих, дітей різних вікових категорій та підвищення їх психологічної та педагогічної культури;

-        ;

-        організація та проведення семінарів, круглих столів і тренінгів особистісного розвитку;

 

  Основними видами діяльності Центру є:

·       психологічна діагностика – психологічне обстеження дорослих і учнів та здобувачів освіти,  з  метою визначення причин, що ускладнюють індивідуальний розвиток, взаємини в сім'ї, робочому та учнівському/студентському колективах;

·        психологічна профілактика – своєчасне попередження відхилень у міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям та ін.(проведення інформаційних профілактичних зустріч, бесід, тренінгів, круглих столів, тощо….)

·        профдіагностика – визначення професійних інтересів, нахилів, психофізіологічних та особистісних особливостей особистості в процесі психодіагностичного обстеження, визначення готовності дитини до школи;

·        профконсультація – допомога у виборі або зміні професії чи виду діяльності на основі вивчення індивідуальних професійно-важливих характеристик, особливостей життєвої ситуації, професійних інтересів, нахилів, стану здоров’я;

·        профвідбір – визначення ступеня придатності особистості до окремих видів професійної діяльності, зокрема педагогічної, згідно з нормативними вимогами;

 

Робота Центру психологічної допомоги та супроводу педагогічним працівникам та здобувачам освіти здійснюється з урахуванням визначених у Етичному кодексі психолога основних принципів: відповідальності, компетентності, захисту інтересів клієнта, конфіденційності, етичних правил психологічних досліджень, професійної кооперації.

Фахівцями Центру є дипломовані психологи, кандидати та доктори наук кафедри психології.

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Центр психологічної допомоги та супроводу педагогічним працівникам та здобувачам освіти КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» (далі – Центр) є структурним підрозділом КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти, функціонування якого спрямоване на забезпечення  збереження психологічного здоров’я та організації конструктивної взаємодії усіх учасників освітнього процесу.

1.2. Діяльність Центру регламентується чинним законодавством, нормативно-правовими документами з вищої освіти, Статутом КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти, наказами ректора, розпорядженнями кафедри психології  КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти, планом роботи Центру, а також цим Положенням.

1.3.  Центр утворюється та ліквідується наказом ректора КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти  за поданням завідувача кафедри психології.

1.4. Загальне керівництво Центром здійснює керівник, як правило, кандидат або доктор наук, якого призначає ректор університету з числа провідних науково-педагогічних або наукових працівників.

Вимоги до претендента на посаду завідувача  Центру регламентує посадова інструкція.

1.5. Кадровий склад Центру визначається штатним розписом. Кваліфікаційні вимоги, права, обов’язки, а також відповідальність працівників  Центру визначають їхні посадові інструкції.

Загальне керівництво Центру здійснюють:

-        кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології доцент – Яцюк М.В.;

-        кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології – Томчук С.М.;

-        кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри психології – Чопик Л.І.;

-        кандидат педагогічних наук, викладач кафедри психології – Драченко В.В.;

-        методист відділу «Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти – Молошнюк Л.В.;

1.6.  Керівник Центру підпорядковується  ректору КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти  і несе повну відповідальність за результати її діяльності.

1.9. План роботи  Центру та звіт про його виконання затверджує ректор КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти після їх розгляду на Вченій раді.

 

2. ЗАВДАННЯ  ЦЕНТРУ:

Основними завданнями  Центру психологічної допомоги є:

2.1. Забезпечення умов для проведення тематичних лекцій,  круглих столів, конференцій, семінарів, конференцій, тренінгів, вебінарів, чат-семінарів, форумів.

2.2. Забезпечення умов для набуття здобувачами вищої освіти компетентностей та навиків ефективної та конструктивної взаємодії та застосування отриманих знань на практиці.

2.3.  Організація роботи за напрямком психологічної допомоги здобувачам вищої освіти та учасникам освітнього процесу, професорсько-викладацькому складу ЗВО, що включає психодіагностику, психологічне консультування, психологічне просвітництво та психокорекцію.

2.5.  Створення Центром  безпечних умов праці відповідно до вимог чинного законодавства.

3. НАПРЯМКИ І ЗМІСТ РОБОТИ  ЦЕНТРУ

3.1. Основними напрямками роботи  ЦЕНТРУ є:

3.2 Здійснення психологічного консультування дорослих та дітей.

3.3Організація роботи в межах міста Вінниці та Вінницького регіону.

3.1.1.   Вивчення потреб сучасного ринку праці та надання допомоги у профорієнтаційному визначенні старшокласників та випускників ЗВО.

3.1.2.   Організація волонтерського руху.

3.1.3.   Сприяння формуванню корпоративної культури  в КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти»

3.2. Центр забезпечує роботу за напрямками діяльності:

-        Соціально-психологічний супровід учасників освітнього процесу; Організація і проведення круглих столів, семінарів із заданої тематики місцевого та Всеукраїнських рівнів;

- Рання психодіагностика профорієнтації при виборі спеціалізації.

3.2.1.  Здійснення навчально-практичної підготовки  учасників освітнього процесу за напрямами соціальної, реабілітаційної, вікової, спеціальної, педагогічної та інших галузей психології.

-                 організація та проведення на базі Центру навчальних тренінгів, майстер класів за участю практичних психологів, сертифікованих тренерів;

-                  розробка та проведення тренінгових занять із дітьми з ООП організацій з якими підписано угоду про співпрацю;

-                 Оволодіння навичками роботи методиками «Нумікон», Єйдетика, тощо.

-                 Організація дискусійних клубів, з метою проведення бесід та семінарів на теми:

·       Психологія партнерства як основа безпечного освітнього середовища.

·       «Конфліктологічна компетентність педагога як передумова побудови комфортного освітнього середовища»

·                Моделювання індивідуальної програми розвитку дитини  з особливими освітніми потребами

·                «Професійне вигорання педагогічних працівників: ґенеза, профілактика та корекція»

·                Розвиток сенсорної сфери дитини як запорука ефективного психолого-педагогічного впливу

·                Актуальні проблеми виховання учнів: психологічний аспект

·                Особливості організації корекційної роботи з розвитку сенсорної сфери дитини з психофізіологічними порушеннями

·                Психічне здоров’я учасників освітнього процесу: передумови, проблеми та їх профілактика

·                Специфіка роботи асистента вчителя інклюзивного класу

3.2.2.  Вивчення потреб сучасного ринку праці та надання допомоги у профорієнтаційному визначенні старшокласників та випускників ЗВО.

-                 Дослідження викликів сучасного ринку праці для випускників ЗВО.

-                 Вивчення формування кар’єрної компетентності на етапі професійної підготовки.

-                 Вивчення складових кар’єрної компетенції випускників ЗВО.

-                 Методи оцінки hard skill компетенцій.

-                 Методи оцінки soft skill компетенцій.

3.2.3.  Сприяння формуванню корпоративної культури  в КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти»

-                 Семінари, тренінги, загально міські та Всеукраїнські заходи.

 

4. ЛІКВІДАЦІЯ ТА РЕОРГАНІЗАЦІЯ  ЦЕНТРУ

4.1. Ліквідація та реорганізація Центру розглядається на засіданні Вченої ради  КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» і затверджується наказом ректора згідно з чинним законодавством та Статутом академії.

5. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ

Зміни і доповнення до даного Положення погоджуються у встановленому порядку та затверджуються наказом ректора КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти».

Немає коментарів:

Дописати коментар